8 Aralık 2009 Salı

spot healing brush tool (J)

Spot Healing Brush Tool (J) : Bu aracımız resmimizdeki herhangi bir bölgenin rütuşlanarak otomatik olarak resmin diğer bölümündeki renkleriyle senkronize ve uyumlu bir renkte olmasını sağlar.

resmimizi açalım. ben fotoğrafımdaki kuşların bazılarını yok etmek istiyorum. sizler de kendi fotoğraflarınıza göre silmek-yok etmek istediğiniz nesnelere karar verin.

spot healing brush toolu alıyorum sağ tıklayarak fırça boyutunu kuşlarımın boyutuna göre ayarlıyorum. ok dedikten sonra fırçamı silmek istediğim nesnenin üzerinde -mause'un sol tuşu basılı tutarak- gezdiriyorum.

mouse'u bıraktığımda fotoğrafım istediğim hali aldı bile.


Healing Brush Tool (J) : Bu aracımız da spot healing brush toola benzer ama bu araçta kontrol bizdedir yani rütuş yapacağımız renkleri kendimiz seçeriz ve healing brush tool seçtiğimiz rengi uygular.
Daha iyi kavranması için bi örnek yapalım :
Resmimizi Photoshop ‘ da açıyoruz.

Healing Bruh Tool (J) aracımızı seçiyoruz.Şimdi resimdeki beni kaybetmek için, resimdeki ben olan bölgenin de yüzün rengiyle aynı olması gerekli. Bunun için resimin yüz kısmından kalıp renk alcaz.Bunu yapabilmek için "Alt" tuşuna basılı tutuyoruz ve fare resimdeki gibi ok halini aldığı zaman suratın herhangi bir yerine tıklıyoruz.(Tıklıycağınız yer Ben’e yakın olursa daha iyi olur)

daha sonra elimizi "Alt" tuşundan çekiyoruz. Fareyle alt tuşuna basarak tıkladığımız yer bizim örnek derimiz oluyor.Şimdi fareyi benin üzerine getiriyoruz ve beni kapatcak şekilde tıklıyoruz.
işte sonuç:
Not: healing brush tool ile ilgili örnek alıntıdır.

Patch tool : Belirli bir alandaki rengi alıp başka bir yere yumuşatarak koymamıza yarayan bir araçtır. kullanım alanı spot healing ve healing brush ile hemen hemen aynıdır. yalnız kullanım şeklinde biraz farklılık vardır, patch toola tıkladıgımızda karşımıza lasso toola benzer bir araç çıkar. renk-doku değiştirmek istediğimiz alanda aracımızı mause'un sol tuşu basılı olarak gezdiririz ve başa geldiğimizde bırakırız. hareketli seçili alan oluştuğunda yine patch toolu kullanarak bu alanı kopyasını almak istediğimiz yere taşırız.
örnekle açıklayacak olursak;

öncelikle bir resim açalım:

ben kızımın elbisesi üzerindeki çiçekleri kaldırmak istiyorum. bu nedenle patch toolu alıp çiçeklerin etrafını çiziyorum. ( bir çiçeği çizdikten sonra shift tuşuna basılı tutarak diğer çiçekleri de çiziyorum.

şimdi sıra geldi çiçekleri yok etmeye. patch toolu basılı tutarak çiçeklerimi birer birer en uygun alana taşıyorum. (önce üstteki çiçeği elbisenin krem bölgesine sürükleyip seçimi iptal ediyorum, sonra alttakileri yeşil bölgeye sürükleyip bırakıyorum. ) işlem tamamlandıktan sonra ctrl+D ile seçimi iptal edebilirsiniz. işte kızımın elbisesinin son hali:

Red eye tool (kırmızı göz azaltma aracı) : fotoğraflarımızdaki flaş patlamasından kaynaklanan gözlerdeki kırmızılık problemini çözen bir araçtır. kullanımı oldukça basittir.

resmimizi açıp problemli bölgeye yeterince yaklaşıyoruz ve red eye tool ile bir kez tıklıyoruz. artık gözler kırmızı değil. :)









































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sizin yorumunuzu alayım:))