16 Ocak 2010 Cumartesi

yalancı arnavut böreği

bu böreğin tarifini eski komşum, canım dostum Feride'den almıştım. o gün bugündür birçok misafirime yaptım ve hepsinden güzel iltifatlar aldım sayesinde. arkadaşım, hayatıma öyle çok şey kattın ki, hakkını ödemem imkansız. bu böreği vesile ederek buradan sana çoook teşekkür ediyorum.

malzemeler:
24 adet milföy hamuru
3 adet yufka
kıyma, karabiber, tuz
2 yumurta sarısı
1 şişe soda
hazırlanışı:
börek tepsisi yağlandıktan sonra 12 adet milföy yanyana dizilir. üzerine 1.5 yufka gelişigüzel yerleştirilir. zeytinyağında kavrulmuş olan kıymaya karabiber ve tuz ilave edilerek iç harç hazırlanır. yufkaların üzerine kaşıkla dökülür. iç harcın üzerine kalan 1.5 yufka yerleştirildikten sonra 12 adet milföy dizilir. bıçak yardımıyla önce milföylerin hizasından (yani kare olacak şekilde), sonra da her bir milföy karesi ortadan ( üçgen olacak şekilde) güzelce kesilir. üzerine çırpılmış yumurta sarıları sürüldükten sonra şişe soda dökülüp 1 gece buzdolabında bekletilir. 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. sıcak servis edilir.
not: bu malzemeler büyük fırın tepsisi içindir. midi ya da mini fırın tepsisi kullanacak olanlar milföy ve yufka ölçülerini azaltmalılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sizin yorumunuzu alayım:))