25 Mart 2010 Perşembe

Elmalı Pasta

hani bazıları vardır, sıkılınca dolabın kapağını açar ve yiyecek birşeyler arar. ben böyle insanlara şaşırırım hep, çünkü ben sıkılınca iştahım tamamen gider. ama sıkıntıdan birşeyler pişiririm çoğu zaman. yemekten ziyade pişirmekten zevk alanlardanım anlayacağınız. mutfağa girince kendimi öyle mutlu hissediyorum ki.. hele bir de hazırladığım şeyler eşim ve zeynebim tarafından beğenilmişse değmeyin keyfime:)
işte dünde malum sıkıntıma başka türlü çare bulamayınca mutfağa attım kendimi ve uzun zamandır yapmadığım elmalı pastamı (kek mi demeliyim yoksa?) hazırladım. ve bir akşamda ev halkı tarafından silinip süpürüldü. zeynebim sabah gözünü açar açmaz ''anne enmanı mama yiicem'' dedi ama.. artık çok geçti:)

malzemeler:
3 su bardağı un
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı eritilmiş tereyağ
1 fincan süt
1 pk. kabartma tozu
elmalı harç için:
1 kg. elma
1 su bardağı şeker
1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz
1/2 tatlı kaşığı tarçın
üzeri için:
1 çay bardağı pudra şekeri
hindistan cevizi
hazırlanışı: un, süt, sıvıyağ, tereyağ, kabartma tozunu karıştırıp yoğuruyoruz. hamurumuz hazır oldugunda ikiye bölüp bir parçasını 30 dk. kadar buzlukta bekletiyoruz. diğer parçasını merdane ile açıp tepsimize yerleştiriyoruz.
elmaları soyup rendeliyoruz ve yarısına şeker ilave ederek yumuşayana kadar pişiriyoruz. pişmemiş elma rendesi ile tarçın ve cevizide katarak karıştırıp tepsiye yerleştirdiğimiz hamurun üzerine seriyoruz.
buzluktaki hamurumuzu alıp rendenin iri tarafı ile tamamen kapanacak şekilde elmaların üzerine rendeliyoruz.
170 derece fırında altı üstü pembeleşene kadar pişiriyoruz. üzerine bolca pudra şekeri ve hindistan cevizi serperek servis ediyoruz.
Afiyet Olsun:)

8 yorum:

  1. benimde canım sıkılıyor ama iştahım açık harika görünüyor tabağa uzanıpda alasım var :)

    YanıtlaSil
  2. emel bencede harika gözüküyor evimiz yakın bir dahaki sıkılmana evime bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. ceydacım; sen de şaşırdıklarımdansın demek.. beğendiysen buyur al canım:)

    ayşecim; amaaan sıkılmayayım bir daha, çok sıkıcı oluyorum sıkıldığımda:) ama gözün pastamdaysa eğer, gel istediğin zaman yine yaparım senin için.

    YanıtlaSil
  4. en sevdiğim elmalı tatlıdır kendısı ..kurabıyesını bıle sollar bencer bu tarıf..
    elınıze saglık

    YanıtlaSil
  5. nohut oda; elmalı kurabiyeye bayılırım ama ben de bu şeklini kurabiyesinden daha çok seviyorum:)

    YanıtlaSil
  6. canım arkadaşım bu güzel tariflerinle neredeyse bana bile mutfağı sevdireceksin:)kendim yaptığım için mi bu kadar beğendim bilmiyorum ama tadı damağımda kaldı.en kısa zamanda tekrar yapıp doya doya yiyeceğim:)naginiltr

    YanıtlaSil
  7. ya şenlikte bir yaşpasta yedim çok lezizdi yani damaktadıma çok uygun..bulamadım.bilen vaarsa bulabilen olursa tarif versin ne olur..kremşantiye neskafe ktılmış olabilir tadı vardı ve kreması sütlükahveydi.üzerinde krokanttadı ve kavrulmuş fındıklar....lezizdi emelcim,tarifettim bak profil resmini ve pastayı bekliyorum snden..naginiltr

    YanıtlaSil
  8. elmalı turta , arnavut böreği gibi piratik ve leziz tarifleriniz için çooooooook teşekkür ediyor devamını bekliyoruz..tembel ev kadınları:)

    YanıtlaSil

sizin yorumunuzu alayım:))