23 Mart 2011 Çarşamba

stres-depresyon

duydum ki etrafımızdaki her dört kişiden biri depresyondaymış ve biliyorum ki etrafımdaki herkes stresli. ve okudum ki 2020 yılına ulaştığımızda depresyon kalp rahatsızlıklarından sonra en önemli hastalık olacakmış. peki bunun önüne geçmek için neler yapılabilir acaba?
 şahsen depresyona yakalanmış değilim henüz ama yoğun stres altında olduğum kesin. işyerinde sustukça evde avaz avaz bağırır oluyorum günden güne:) bu durumdan kurtulmak için azıcık araştırma yaptım da gökçe aras'ın şu tespiti çok ilgimi çekti:

''“Kimseyi incitmemeye, herkesi hoşnut etmeye çalışan; duygularını düşüncelerini çevresindekilere “kırılır”, “benden uzaklaşır” kaygılarıyla (özellikle öfke, kırgınlık gibi olumsuz duyguları) ifade edemeyen kişiler, depresif duygu ve düşüncelerle baş etmekte güçlük yaşayabilmektedirler.
 Aşırı hırslı insanlar ile strese meyilli kimseler de depresyona yakındır.
Bencillik de Depresyonu Tetiklemektedir. Hemen hepimizde bir miktar bencillik vardır. Ancak psikiyatride “narsist kişilik” olarak tanımlanan ileri derecedeki bencillik, kişileri depresyona sürüklemektedir. Böyleleri, kendinden başkasının düşüncelerine önem vermeme, övgüye ihtiyaç duyma, kin, öfke ve kıskançlık duyguları sebebiyle depresyona çok müsait hâldedirler..
Duygularını coşkulu yaşayan insanlarda, anti-sosyal kişilik bozuklukları olanlarda, benlik değeri düşük, bağımlı kişilerde de depresyon ihtimali yüksektir.''

evet evet, gün içerisinde aynen birinci paragraftaki sebeplerden dolayı duygularımı ifade edemediğim için depresif duygularımla başedemiyorum. ne yapsam acaba, melisa çayını bolca içiyorum da acaba bir de yapraklarından bir tutam kapıya mı assam?:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sizin yorumunuzu alayım:))