18 Mart 2012 Pazar

Fetih 1453


efektler etkileyici, senaryo ve oyuncular fena sayılmaz, yani filme harcanan vakit ve para boşuna değil. ama benim gibi filmden bir ''Fatih destanı'' bekleyenler için umut kırıcı.

bir kere ''Memet'' dedikleri insan Efendimiz(s.a.v.) tarafından -Konstantiniyye elbet birgün feth olunacaktir. Onu fetheden kumandan ne güzel kumandan, O'nun askeri ne güzel askerdir.- denilenek müjdelenmiş koskoca bir Osmanlı padişahı Fatih Sultan Mehmet'tir. ben açıkçası kendisini çok daha mübarek, gönlü iman dolu bekliyordum. beni şaşırttı.

sonra padişah eşi milletin arasında öyle- o kıyafetle (muhteşem yüzyıldaki kadınlar gibi) dolaşmaz, dolaşmıyordur herhalde, dolaşmamalı yani.

Akşemseddin dediğimiz zat Fatih'in yanından bir an olsun ayrılmıyor, padişah ona sormadan adım bile atmıyordu hani. filmdeki Akdede fetihten bir gün önce ancak yetişiyor. o da zavallım dişleri dökülmüş, ne dediği anlaşılmaz vaziyette. olmamış yani.

film boyunca en çok ''Hasan'' a üzüldüm. hani şu fetih sırasında Bizans surlarına sancağı ilk diken ''ulubatlı Hasan''. benim fikrimdeki o kahraman, gönlü iman dolu Hasan film boyunca tutturmuş bir -Era- peşinden ayrılmıyor, öpüyor kokluyor, hamile bile bırakıyor kızı, düşünün yani.. ah Hasan ah ben mi gözümde büyütmüşüm seni, yoksa senin kemiklerin mi sızlıyor filmde sana giydirilen profil yüzünden?

kafam kazan gibi filmden beri. yıllardır benim bildiğim Osmanlı'mı yanlıştı? tabii ki hayır. bu zamane filmleri bizi yanıltıyor. öyle değil mi??

***birileri bana içinden ''izlediğin sadece bir filmdi, illa gerçeği yansıtması gerekmiyor, senarist kendi kurgusunu kullanmış olabilir'' diyor galiba, duyuyorum:)

1 yorum:

  1. ooo benim gibi düşünen biri :) mutlu olmadım desem yalan olur :) Biraz kötümser oldugumu söylediler de aynı yorumları yaptktan sonra :)

    YanıtlaSil

sizin yorumunuzu alayım:))