5 Ocak 2010 Salı

Güz Sancısı

Filmkolik mi oldum ne? dizi filmlerden sonra bu aralar tv de sinema filmlerini de kaçırmaz oldum. gündüzki koşturmacaların sonunda akşam ayaklarımı uzatıp geçiyorum tv'nin başına, şansıma her akşam bir film:) eşim de bana arkadaşlık ediyor sağolsun. zeynep mi? o da oyuncaklarıyla oynuyor yanımızda, tabii ben de sık sık ona katılmak zorunda kalıyorum ama olacak o kadar artık.
güz sancısı, ıssız adam ile aynı zamanda vizyona girmişti. ıssız adamı sinemada izledik ama güz sancısını izlemek taa bugüne kaldı.
film fena değildi, sürükleyici bir film ama öyle alıştığımız tarzda bir olay başlayıp bitmiyor. genel anlamda siyasi tarihin kısa ama önemli bir dönemini sade bir aşk hikayesiyle anlatıyor. neyse fazla uzatmıyayım, ilgilenenler alt kısımdan film özetini okuyabilirler.
son söz: izlemeye değer!
film özeti:
6-7 Eylül olaylarının karanlık gölgesinde yaşanan bir aşk hikayesi.
Cumhuriyet Türkiyesi’nin siyasi tarihinde yüzleşilmesi gereken bir başka utanç tablosu da 6-7 Eylül olaylarıdır.
Güz Sancısı; 6-7 Eylül 1955 tarihinde bir yalan haber üreterek İstanbul’da yaşayan Gayrimüslimlerin dükkanlarının yağmalandığı, kiliselerinin basılarak papazlarının öldürüldüğü, Rum ve Ermeni kadınlarına tevacüz edildiği ve saldırıların ardından binlerce azınlığın evlerini, dükkanlarını bırakarak göç etmek zorunda kaldığı rezalet ve utanç tablosu bir ortamda milliyetçi, zengin bir toprak ağasının idealist oğlu olan Behçet ile karşı komşusu Rum Elena arasındaki aşkı ve o dönemim siyasi fikirleriyle iç hesaplaşmalarını anlatan bir sinema filmi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sizin yorumunuzu alayım:))